”Når du skal ud over rampen med dit produkt, behøver du ikke gøre det alene og satse hele butikken. Du må gerne låne vores – lige fra hylderne til kompetencerne og erfaringen. Vi tilbyder dig et skræddersyet mentorforløb med fokus på alt fra inderside til yderside af dit produkt."

Jesper Østergaard Adm. Direktør

Vil du på hylden?

Er du den næste pioner inden for mad, drikke eller convenience? Så lad Innovation Corner blive hjørnestenen i din forretningsvækstrejse, der venter lige rundt om hjørnet.

Step 1

Lad din forretning vækste sammen med os

Har du en dansk virksomhed med CVR-nummer og et fedt produkt, som du er klar til at vise frem? Så er det nu, at du skal gribe chancen og tilmelde dig. 


Innovation Corner er tiltænkt start-ups med spiselige produkter eller ingredienser, der har brug for hjælp og sparring, samt et udstillingsvindue til markedet.

Step 2

Udvalgte deltager i smagssession

Når vi har kigget alle ansøgningerne igennem, vælger vi 20 spændende produkter til en smagssession den 24. oktober i Søborg. Bliver du valgt, får du besked mindst to uger inden.

Interne og eksterne eksperter vil smage sig igennem, og udvælge de 10 bedste til pitchdagen, baseret på smag, innovation, præsentation og kommercielt potentiale.  

Step 3

Pitchdag

Her får du endelig lov til fysisk at præsentere dit produkt foran et ekspertpanel. Udover din pitch, vil eksperterne smage dit produkt og der være tid til dialog og spørgsmål.

Du får svar med det samme, om du er gået videre til mentorforløb og test. Pitchdagen vil blive filmet, så omverdenen også kan få dig og dit produkt at se. 

Step 4

Mentorforløb

Hvis du bliver udvalgt på pitchdagen, får du et mentorforløb, der skal styrke dig og dit produkt til en eventuel testfase. Forløbet indeholder sparring omkring logistik, salg i butik, dét at være start-up og individuel sparring med Simmering Copenhagen. 

Til sidst er det kategorichefen og dig, der udformer oplæg på et eventuelt testforløb.

Step 5

Test i butik

Sammen med kategorichefen, vælger I de bedste butikker at teste dit produkt i og sætter mål for testen. Dit produkt testes i tre måneder med støtte fra fysisk og digital markedsføring. 

Hvis testen går godt, kan du få en fast plads i vores sortiment og vi vil hjælpe med at promovere dig til de andre 7-Eleven lande rundt om i verden. 

Er du den næste pioner inden for mad, drikke eller convenience?
Så lad Innovation Corner blive hjørnestenen i din forretningsvækstrejse, der venter lige rundt om hjørnet.

Spørgsmål 
og svar

Vi ved, der kan opstå mange spørgsmål i forbindelse med konkurrencen. 
Derfor har vi forsøgt at svare på fyldestgørende spørgsmål, der nu måtte opstå.

Alle deltagere som går videre til smagssessionen, vil modtage skriftlig feedback fra 7-Eleven og vores mentorer i løbet af konkurrencen.  

Selv hvis dit produkt ikke går videre, er det vores målsætning af dette feedback skal hjælpe dig med at forbedre og udvikle dit produkt yderligere.  

Går du ikke videre efter pitchdagen, vil du alligevel få mulighed for sparring med Simmering Copenhagen. På den måde får du mulighed for input til at gøre dit produkt endnu mere klar til markedet og evt. bedre rustet til at kunne deltage i 7-Elevens Innovation Corner året efter.

Til smagssession:

Produkterne skal mærkes tydeligt med deltagerens navn, produktnavn og eventuelle allergene-oplysninger. Uden disse oplysninger kan dit produkt ikke bedømmes. Derudover skal produkterne afleveres i emballage, der sikrer, at de forbliver friske og uskadte. Hvis det kræves, skal køle- eller fryseelementer inkluderes. Husk at beskrive kølekriterier for opbevaring på emballagen. Produkter vil blive opbevaret efter forskrifterne frem til selve smagningen.  

Produkterne skal afleveres til:

Reitan Convenience Danmark 
Buddingevej 195 
2860 Søborg  
Efter aftale - på hverdage mellem 09-15.  

Sørg for at produkterne er ordentligt emballeret og opbevares korrekt under transporten. Hvis du ikke selv leverer dem, anbefaler vi, at du bruger en leveringservice, hvor du kan tracke leveringen.

Pakken skal mærkes INNOVATION CORNER og mærk emballagen med tydelige opbevaringskrav stuetemperatur, køl eller frost.  

Til pitchdag:

Når du frem til pitchdag, skal du personligt møde op og præsentere dine produkter. Her er det også dit eget ansvar at levere produkterne på samme måde som smagssessionen.  

Produkterne skal have en kommerciel kobling til, hvad du ser indenfor rammerne af en dansk 7-Eleven butik. Derfor skal produkterne overholde gældende dansk lovgivning på deres område.  

Produkterne kan være alt fra færdige retter og snacks til drikkevarer, emballage og ingredienser. Produkter der kræver tilberedning før servering skal kunne matche vores nuværende produktionssetup i butikkerne. Det betyder, at det må kræve minimal håndtering fra medarbejderne, inden det er klar til at blive lagt frem til salg. I butikkerne findes der køleskab, fryser, ovn og high-speed ovn. Skal produkterne tilberedes inden selve smagningen, vil vi følge dine anbefalinger og skriftlige forskrifter.  

Vi prioriterer produkter der kan leveres i et antal og en modenhed, som gør dem egnede til testsalg allerede fra foråret 2025.  

Vi arbejder løbende med en lang række målsætninger indenfor bæredygtighed, hvorfor vi prioriterer grønne produkter, bionedbrydelig og genanvendelige emballager.  

Alle deltagere får personlig feedback på mail ved:  

- Bekræftelse på om du er gået videre til smagssession og hvordan du afleverer prøver 

- Bekræftelse på modtagelse af prøver 

- Feedback på intern smagning og om du er gået videre til pitchdagen 

- Invitation til pitchdag i København d. 19. november  

- Mentorforløb for dem der er gået videre. 

 Ved tilmelding vil du få en autogeneret mail, der beskriver forløbet fremadrettet såfremt du går videre til smagssession.  

Har du spørgsmål vedrørende konkurrencen, skal du være velkommen til at kontakte 7-Elevens Innovationsafdeling på e-mail innovation@7-eleven.dk.

I oktober 2024 udvælger vi 20 virksomheder, som vi ønsker at modtage smags- og produktprøver fra til en intern smagning d. 24. oktober. Du får besked minimum 2 uger før. Efter den interne smagning vil op til 10 virksomheder blive udvalgt til at pitche foran vores ekspertpanel. De deltagere der går videre på pitchdagen får:  

- Mentorforløb med repræsentanter fra vores Innovationsafdeling, marketing, vores købmænd og eksterne mentorer fra Simmering Copenhagen.  

- Forløbet skal give dig en optimal forståelse for succeskriterierne i convenience markedet. Det skal afdække mulighederne i et samarbejde og sikre, at du står bedst muligt i din videre dialog med 7-Eleven Danmark. 

- Møde med vores kategorichefer for din specifikke kategori omkring det optimale setup for testsalg af dit produkt i vores butikker. Det vil være testsalg i udvalgte butikker eller regioner. Der bliver opstillet klare fælles succeskriterier for både levering, testsalg og dialog.  

- En konkret ordre på produkter til testsalget. Vi bestiller og køber disse produkter. 

- Synlighed i vores kommunikation, både på sociale medier og fysisk i de butikker, hvor vi laver testsalget.  

- Evaluering og gennemgang af testsalget. 

- Et dokument der beskriver og bekræfter, at 7-Eleven mener dit produkt er interessant og har potentiale i convenience markedet i Danmark, og at vi ønsker samarbejde om et testsalg i butikkerne i Danmark.  

- Et succesfuld testsalg vil betyde, at næste målsætning er landsdækkende distribution i vores butikker.  

- Til sidst vil succeser skabt igennem Innovation Corner, blive introduceret til vores partnere i resten af Reitan Gruppen og 7-Eleven kollegaer i resten af Europa og verden. 

Det er gratis at tilmelde sig og gratis at deltage i forløbet.   

Hvis du når videre til smagssessionen, vil din udgift være produktprøverne og leveringen af samme. 

Hvis du går videre til pitch, vil din udgift være til at levere et begrænset antal produktprøver til servering på pitchdagen og personlige udgifter til transport til møder i København og Søborg. 

Ja, produkter må ikke indeholde ulovlige eller kontroversielle ingredienser. Hvis du er i tvivl om en ingrediens, kontakt venligst 7-Elevens innovationsteam på innovation@7-eleven.dk for at få afklaret, om den er tilladt. 

Læs gerne vores holdninger til dyrevelfærd, emballage og bæredygtighed her.

  • 30. september: Sidste dag for tilmedling af produkt og koncept via hjemmesiden.  

  • 24. oktober - Aflevering af produktprøver, såfremt jeg kvalificerer mig til intern smagning 

  • 19. november - Personligt fremmøde og deltagelse på pitchdagen i København. 

  • Deltagelse på mentormøder og møder med vores innovationsteam i perioden december 2024 - januar 2025.  

Du kan tilmelde dig ved at udfylde tilmeldingsformularen på vores hjemmeside 7eleven.dk/innovationcorner. Her finder du øverst på siden en knap til tilmeldingsformularen. Husk at angive alle nødvendige oplysninger om dit produkt. Der vil være helt kritiske informationer, som skal fremgå (bokse markeret med *), men der er også mulighed for at beskrive dit produkt, din virksomhed og hvordan du ser produktet solgt i vores butikker.

Innovation Corner er åben for iværksættere med et dansk CVR-nummer.

Derfor gælder det små- og mellemstore virksomheder og startups, der arbejder med fødevare- og drikkevareprodukter, der har relevans for salg gennem 7-Eleven Danmarks butikker.

De primære grupper af produkter vil som udgangspunkt være mad, bageri, konfekture, snacks, is og drikkevarer. Det kan være færdige produkter, men også unikke ingredienser, der kan indgå I eller serveres sammen med en af vores serveringer. Men det kan også være innovativ og bæredygtig emballage eller ingredienser.

OBS! Der er ingen aldersbegrænsninger, men deltagere under 18 år skal have tilladelse fra en forælder eller værge for at deltage.

Der er ingen aldersbegrænsninger, men deltagere under 18 år skal have tilladelse fra en forælder eller værge for at deltage. 

Ja, det er nødvendigt at inkludere en komplet ingrediensliste med dit produkt og serveringsanbefaling. Dette er både for dommernes forståelse og for at overholde fødevaresikkerhedskrav. 

Ja, du må gerne deltage med flere produkter. Hvert produkt kræver en detaljeret tilmelding og forklaring. 

7-Eleven har længe været en del af at fremme iværksætteri og innovation inden for fødevare- og drikkevareindustrien i Danmark. Innovation Corner skal ses som en unik adgang til og fokus på produkter og koncepter fra nye innovative virksomheder i Danmark. Vi giver nemlig iværksættere og SMV-virksomheder mulighed for at præsentere deres nye og spændende produkter for 7-Eleven Danmark.

Innovation Corner er for virksomheder og produkter, der ellers vil have udfordringer ved at komme i betragtning hos større etablerede kanaler. Enten grundet deres størrelse, deres erfaring eller fordi deres produkter mangler den sidste tilretning, inden de kan opnå salg i convenience-markedet.

Vi ønsker at investere tid og ressourcer til at hjælpe de relevante iværksættere med at forstå og afdække deres potentiale i convenience-markedet. Det gør vi med sparring og mentorskab, så der forventningsafstemmes og laves en plan for testsalg og sampling i vores butikker.

Vores målsætning med Innovation Corner er at formalisere et sted, hvor man som iværksætter i Danmark først ønsker at præsentere sine produkter og ideer. At 7-Eleven bliver det sted, man får den bedste branchespecifikke sparring.